Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
" ЗАТВЕРДЖЕНО"
ГОЛОВА ШАРГОРОДСЬКОГО РАЙОННОГО СУДУ
ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
Т.О.СОКОЛОВСЬКА
20 лютого 2013 р.
Комунікаційна стратегія
ШАРГОРОДСЬКОГО РАЙОННОГО СУДУ
ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
Зміст
1. Вступ
2. Аналіз стану комунікаційної діяльності суду
3. Наявність ресурсів для здійснення комунікацій і проблем, які потребують вирішення.
4. Стан зв'язків з громадськістю суду.
5. Мета і основні цілі комунікаційної стратегії.
6. Цільові аудиторії суду.
7. Очікування та критерії оцінки комунікаційної діяльності.
8. Моніторинг результатів комунікаційної діяльності.
9. План комунікаційних заходів суду на 2013 рік (внутрішня і зовнішня комунікація).
1. В с т у п
Стратегія комунікаційної діяльності Шаргородського районного суду Вінницької області є основним документом для здійснення зовнішньої та внутрішньої комунікації на регіональному рівні, включає в себе сукупність комунікативних засобів, методів, прийомів і технік покликаних надати об'єктивну інформацію про діяльність суду і суддів, налагодити постійний зацікавлений діалог з суспільством в інтересах забезпечення незалежності судової влади, гарантування законності та правопорядку, здійснення об'єктивного і неупередженого правосуддя.
Стратегія розроблена на основі Концепції комунікації судової влади України.
Зміст і структура комунікаційної стратегії визначається цілями правосуддя та завданнями суду та ґрунтується на нормах Конституції України, Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про доступ до публічної інформації», Кодексі суддівської етики, Мадридських принципах щодо зв'язку між засобами масової інформації та суддівською незалежністю, інших національних і міжнародних актах, що регулюють діяльність суду в цій сфері.
Відповідальні за здійснення комунікаційної стратегії: керівник апарату та заступник керівника апарату Шаргородського районного суду Вінницької області.
Контроль і координація комунікаційної діяльності суду здійснюється головою Шаргородського районного суду Вінницької області.
Відповідальні за виконання : керівник апарату Шаргородського районного суду та заступник керівника апарату Шаргородського районного суду Вінницької області.
2. Аналіз стану комунікаційної діяльності суду.
Шаргородський районний суд Вінницької області має певний досвід здійснення внутрішньої і зовнішньої комунікаційної діяльності. Це стало можливим завдяки впровадження сучасних інформаційних технологій ведення внутрішнього документообігу, управління апаратом суду та донесенням інформації про діяльність суду до широкого кола громадськості через засоби масової інформації, дні відкритих дверей, тощо.
На сьогоднішній день суд забезпечений повним автоматизованим циклом ведення діловодства та проходження судових справ, в якому використовується передовий світовий досвід судового адміністрування, кадрової політики та організації роботи. Унаслідок цього вдалося досягти стабільності кадрового складу суду, формування згуртованої професійної команди суддів і працівників апарату суду, покращення надання якісних та професійних судових послуг громадянам.
У Шаргородському районному суді існує налагоджена система обміну досвідом практики ведення судових засідань, виготовлення судових документів,звернення до виконання судових рішень.
У приміщенні суду інформаційні стенди зі зразками судових документів та банківськими реквізитами суду та суддів вищого рівня. Відвідувачі мають можливість ознайомитися з графіком розгляду справ, зразками документів, історією та здобутками суду, розкладом роботи Шаргородського районного суду та судів вищого рівня, графіком прийому громадян головою, заступником та керівником апарату Шаргородського районного суду.
Шаргородський районний суд Вінницької області демонструє відкритість своєї роботи, веде системну комунікаційну діяльність у двох напрямках:
- Внутрішній - робота з суддями та працівниками апарату суду щодо вдосконалення їх професійних і комунікативних навиків, облаштування приміщення суду з метою забезпечення його інформаційної насиченості, підвищення комфортності для відвідувачів і роботи працівників суду;
- Зовнішній - інформування про роботу суду, просвітницька діяльність, налагодження постійного зацікавленого діалогу з громадськістю щодо здійснення правосуддя Шаргородським районним судом.
Планування комунікаційних заходів ведеться з урахуванням результатів опитувань думки громадян, які проводяться серед відвідувачів суду щодо оцінки якості роботи суду та вирішення проблем, які виникають у них при відвідуванні його приміщення.
3. Наявність ресурсів для здійснення комунікацій і проблем, які, потребують вирішення.
1) Найважливішим питанням є забезпечення Шаргородського районного суду приміщенням придатним для здійснення якісного правосуддя. Шаргородський районний суд здійснює свою діяльність в орендованому приміщенні, непридатному для якісного здійснення правосуддя.
У зв'язку із зростанням кількості справ, які надходять до суду, кількість залів судових засідань і кімнат для працівників суду є недостатньою, а кімнати для конвою, прокурорів, адвокатів взагалі відсутні. В результаті цього сповільнюється швидкість черговості розгляду справ, створюються умови для порушення строків розгляду справ у суді.
Будівля суду потребує капітального ремонту. Поганий стан приміщень ускладнюють роботу суддів і не сприяють позитивному сприйнятті суду його відвідувачами .
2) У Шаргородському районному суді налагоджена співпраця з засобами масової інформації району. Спілкування зі ЗМІ здійснюється через прес-релізи, повідомлення для преси, підготовку інтерв'ю керівництва і представників суду, організацію круглих столів, семінарів, прес-конференцій.
Прес-конференції, зустрічі з представниками ЗМІ, які проводяться у робочих кабінетах, або випадкових приміщеннях, не сприяють формуванню позитивного іміджу суду, його впізнаваності, створюють проблеми у спілкуванні з журналістами.
3) Не сприяє налагодженню постійного зацікавленого діалогу суду з громадськістю низький рівень загальної правової культури населення регіону. Це є однією з причин невідповідних запитів до працівників суду, недовіри до діяльності суду, масових одноразових звернень до суду, зокрема щодо соціальних виплат особам постраждалим від наслідків аварії на ЧАЕС, "дітям війни", що створює дискомфортні умови перебування у приміщенні як самих громадян, так і працівників суду. Як наслідок - формується негативне ставлення до суду загалом.
4. Стан зв'язків з громадськістю району.
Шаргородський районний суд Вінницької області співпрацює з місцевими ЗМІ та регіональними представниками центральних ЗМІ, в яких планово висвітлюються питання організації роботи суду, правової просвіти, діяльності суддів, розгляду справ, які викликають суспільний резонанс, тощо.
Судді приймають участь у програмах місцевого радіо, надають слухачеві інформацію про діяльність суду, нововведення в його роботу, особливості відправлення судочинства, висвітлення резонансних судових справ, які мають практичне значення для захисту громадянами своїх прав, професійні і непрофесійні моменти в юридичних установах, тощо.
Шаргородський районний суд постійно оновлює матеріали на своїй сторінці веб- сайту.
Окрім того суд епізодично веде інформаційно-просвітницьку роботу з громадськістю через організацію зустрічей суддів та працівників суду з різними правозахисними організаціями, посадовими особами органів місцевого самоврядування, школярами. При виникненні потреби – організовуються зустрічі з актуальними цільовими аудиторіями. Інформаційно-просвітницька робота координується з органами державної влади, органами місцевого самоврядування.
5. Мета і основні цілі комунікаційної стратегії
Мета комунікаційної стратегії Шаргородського районного суду Вінницької області - формування довіри громадян до системи судочинства в Україні через довіру до роботи Шаргородського районного суду, як ланки системи і, загалом, підвищення авторитету судової влади в суспільстві.
Основні цілі комунікаційної стратегії :
- забезпечення прозорості діяльності судової влади, підвищення рівня авторитету і довіри громадян до правосуддя загалом;
- переконання широкої громадськості щодо важливості їх підтримки діяльності суддів у здійсненні об'єктивного, безстороннього, неупередженого, незалежного та справедливого правосуддя;
- підтримка стосунків між членами суддівського корпусу, сприяння в обміні інформацією між ними та організації спільної комунікаційної діяльності за межами судової влади;
- підвищення рівня обізнаності громадян району щодо специфіки, особливостей і змісту діяльності суду;
- підвищення авторитету судді та працівника апарату суду у суспільстві; - покращення відносин з засобами масової інформації, лідерами громадської думки, громадськими організаціями, органами державної влади і місцевого самоврядування в інтересах побудови правової держави; підвищення рівня правової освіти населення, інформування громадян про шляхи забезпечення їх конституційних прав та необхідність дотримання ними конституційних обов'язків: підвищення престижу роботи в суді, профорієнтація молоді.
6. Цільові аудиторії суду.
Відповідно до цілей та актуальних проблем Шаргородського районного суду, цільовими аудиторіями є:
Внутрішні:
- професійні судді;
- судді у відставці; - працівники суду.
Зовнішні:
- громадяни, які часто звертаються до суду - (як-то: громадяни, які мають статус «діти війни», ліквідатори Чорнобильської аварії);
- відвідувачі суду;
- професійні організації, інтереси яких вирішуються у судовому порядку, наприклад, представники малого та середнього бізнес
тощо);
- члени кредитних спілок та спілок ошуканих вкладників;
- правозахисні організації;
- посадові особи виконавчої влади;
- посадові особи органів місцевого самоврядування;
- науково-експертне середовище;
- школярі загальноосвітніх шкіл району;
- працівники ЗМІ.
7. Очікування та критерії оцінки комунікаційної діяльності.
- розуміння громадянами результатів роботи суду, позитивне сприйняття судових рішень і ухвал;
- підвищення довіри до суду і системи судочинства;
- позитивні зміни в оцінках роботи суду.
8. Моніторинг результатів комунікаційної діяльності:
- визначення співвідношення між кількістю інформації, що виходить з суду і повідомленнями, які потрапили у ЗМІ та стали предметом громадської уваги;
- оцінка інформації, що з'явилася в ЗМІ щодо діяльності суду;
- організація і проведення опитувань громадської думки щодо якості наданих судом послуг;
- наявність зворотного зв'язку з цільовими групами та громадськістю загалом.
План комунікаційних заходів Шаргородського районного суду
на 2013 рік
№ з\п |
Назва заходу |
Цільова аудиторія, на яку направлений захід |
Очікуванй результат |
Орієнтов на дата проведен ня |
Примітки |
Внутрішня комунікація |
|||||
1. |
Створення/налагод ження системи оперативного обміну інформацією працівників суду з професійних та інших питань діяльності суду та судової системи загалом |
Судді та працівники апарату суду |
Налагодження ефективної комунікаційної взаємодії. вироблення спільних позицій з питань діяльності суду |
Постійно |
|
2. |
Організація і проведення навчання з питань спілкування та взаємодії в колективі |
Судді та працівники апарату суду |
Формування навичок ефективного спілкування та комунікаційної взаємодії |
Один раз в місяць |
|
3. |
Проведення тренінгу спілкування зі ЗМІ |
Судді |
Формування навичок спілкування зі ЗМІ |
постійно |
|
4. |
Проведення спільних заходів з суддями у відставці |
Судді, працівники апарату, судді у відставці |
Налагодження ефективної комунікаційної взаємодії, ви роблення спільних позицій 3 питань діяльності суду |
постійно |
|
|
|
|
|
|
|
Зовнішня комунікація |
|||||
5. |
Підготовка роздаткових інформаційних та презентаційних матеріалів суду |
Громадяни, представники ЗМІ, громадські і правозахисні організації, державні установи |
Формування позитивного іміджу суду |
Протягом року |
|
6. |
Створення/оновлення інформації всіх розділів веб – сторінки суду |
Громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, громадські організації і цільові групи, по відношенню до яких здійснюється просвітницька робота. представники органів державної влади і місцевого самоврядування, всі бажаючі |
Оперативне отримання довідкової інформації про діяльність суду.
|
Постійно |
|
7. |
Оформлення/ оновлення інформаційних стендів у приміщенні суду |
Громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, громадські організації і цільові групи, представники органів державної влади і місцевого самоврядування, всі бажаючі
|
Оперативне отримання довідкової інформації про діяльність суду.
|
постійно |
|
8. |
Проведення інформаційно - просвітницької роботи . |
Цільові групи |
Підвищення обізнаності про діяльність судової системи, професійне орієнтування. Підвищення довіри до роботи суду. |
Згідно плану роботи суду |
|
9. |
Участь суддів у випусках місцевого радіо
|
Цільові групи
|
Інформування про роботу суду. Підвищення авторитету суду, підвищення рівня довіри громадян до роботи суду. |
Протягом року |
|
10. |
Моніторинг матеріалів у ЗМІ, які стосуються діяльності суду, при необхідності, організація оперативного реагування на них
|
Цільові аудиторії
|
Оперативне реагування покращує сприймання громадянами роботи суду, підвищує довіру до роботи суду . |
Постійно |
|
11 |
Організація виступів, інтерв'ю керівництва суду, суддів з актуальних питань |
Громадяни регіону, у випадку конкретного питання - відповідні цільові групи |
Презентація суду як відкритої установи, висвітлення окремих питань судочинства та роботи суду |
|
|
12 |
Проведення «Дня відкритих дверей» |
Школярі загальноосвітніх шкіл району |
Надання інформації про діяльність суду, підвищення довіри до роботи суду |
Згідно плану роботи суду |
|
13. |
Висвітлення у ЗМІ заходів, які проводяться в суді |
Громадяни регіону, громадські організації, молодь, інші цільові аудиторії |
Інформування про роботу суду, демонстрація відкритості діяльності, формування позитивного іміджу суду, підвищення довіри громадян до правосуддя |
Постійно |
|