Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
СТРАТЕГІЯ АДМІНІСТРУВАННЯ АПАРАТУ ШАРГОРОДСЬКОГО РАЙОННОГО СУДУ ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ У СФЕРІ КАДРОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
НА 2013-2015 РОКИ
Відповідно до ч.1 ст.150 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» організаційне забезпечення діяльності Шаргородського районного суду Вінницької області здійснюється апаратом відповідного суду. Згідно зі ст. 9 Закону України «Про державну службу», п. 1.1 Типового положення про службу персоналу державного органу, органу влади Автономної Республіки Крим або їх апарату, затвердженого наказом Національного агентства України з питань державної служби від 5 березня 2012 р. № 45, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28 квітня 2012 р. за N° 699/21012 (Типове положення) у кожному державному органі або їх апараті утворюється служба персоналу. Відповідно до пунктів 1.2, 1.3 Типового положення служба персоналу підпорядковується безпосередньо керівникові апарату районного суду, який у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, Типовим положенням, іншими нормативно-правовими актами та актами органу державної влади.
З метою оптимізації напрямів кадрового забезпечення апарату Шаргородського районного суду Вінницької області, реалізації норм чинного законодавства України, впровадження міжнародного досвіду у цій сфері та досягнення відповідності найсучаснішим потребам та вимогам судової системи України головою Шаргородського районного суду, керівником апарату Шаргородського районного суду та консультантом з кадрової роботи розроблено Стратегію адміністрування апарату Шаргородського районного суду Вінницької області у сфері кадрового забезпечення на 2013-2015 рр., якою передбачається:
1. Здійснення систематизації основних напрямів кадрового забезпечення апарату за шістьма основними групами, а саме:
Кадровий добір кандидатів для роботи в апараті здійснюється відповідно до Закону України «Про державну службу», інших актів законодавства України у напрямах:
1.1. Отримання об'єктивної оцінки знань та здібностей кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців в апараті шляхом стажування у структурних підрозділах апарату;
1.1.1. Організаційна підготовка та проведення конкурсних відборів, у тому числі прийом від кандидатів на посади державної служби передбачених нормативними актами документів, проведення роз'яснювальної роботи із кандидатами на інші посади в апараті;
1.1.2.Виконання роботи для забезпечення здійснення спеціальної перевірки відомостей щодо осіб, які претендують на зайняття посад державної служби, тощо;
1.1.3 Здійснення підготовки проекту програми іспиту (тестів) для проведення конкурсу на зайняття посад державної служби;
1.1.4.Внесення керівникові апарату Шаргородського районного суду аргументованих пропозицій щодо призначення на посади, документальне оформлення вступу на державну службу, встановлення випробування при прийнятті на державну службу;
1.1.5. Ознайомлення державних службовців з Правилами внутрішнього трудового розпорядку Шаргородського районного суду Вінницької області, посадовою інструкцією державного службовця відповідно до напряму роботи;
1.1.6. Організація складення особою Присяги державного службовця, якщо ця особа вперше вступає на державну службу;
1.1.7. Видача державному службовцю службового посвідчення тощо.
1.2 Реалізація заходів із підвищення рівня професійної компетентності персоналу апарату здійснюється відповідно до чинного законодавства України. Зокрема, згідно з підпунктами 5, 6 п. 1 ст. 10 Закону України «Про державну службу» державні службовці мають право на підвищення рівня професійної компетентності за рахунок державних коштів. Згідно зі ст. 30 Закону України «Про державну службу» державні службовці підвищують свою кваліфікацію постійно, у тому числі шляхом навчання у відповідних навчальних закладах, як правило, не рідше одного разу на три роки. Результати навчання і підвищення кваліфікації є однією з підстав для просування по службі. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 7 липня 2010 р. № 564 «Про затвердження Положення про систему підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування» основними видами підвищення кваліфікації державних службовців, що забезпечують його безперервність, є:
- навчання за професійними програмами підвищення кваліфікації державних службовців;
- тематичні постійно діючі семінари;
- спеціалізовані короткострокові навчальні курси;
- тематичні короткострокові семінари;
- самостійне навчання (самоосвіта);
- стажування в органах, на які поширюється чинність Закону України «Про державну службу».
Основними напрямами роботи у цій групі, запланованими для реалізації апаратом у 2013-2015 роках є:
1.2.1. "Проведення координаційної роботи із Національним агентством України з питань державної служби, Національною школою суддів України та іншими органами державної влади, установами, організаціями щодо участі працівників апарату у заходах із підвищення кваліфікації, формування замовлення на відповідні заходи та забезпечення укладання відповідних угод із навчальними закладами, установами, організаціями;
1.2.2. Вивчення потреби та внесення обґрунтованих пропозицій керівником апарату Шаргородського районного суду щодо участі працівників апарату у різних видах підвищення кваліфікації, організації підготовки, перепідготовки і підвищення к в а л і ф і к а ц і ї п р а ц і в н и к ів апарату;
1.2.3.Організація проведення внутрішніх навчань для працівників апарату;
1.2.4 Заохочення та стимулювання працівників апарату до підвищення кваліфікації;
1.2.5 здійснення консультування з питань професійного розвитку.
1.3. Поточна робота у сфері кадрового забезпечення здійснюється відповідно до законодавства України, зокрема згідно із Законом України «Про державну службу», у таких напрямах:
1.3.1. Підготовка проектів наказів та розпоряджень з особового складу;
1.3.2.Ведення звітно-облікової документації, підготовка статистичної звітності з кадрових питань;
1.3.3. Здійснення заходів щодо ведення, обліку і зберігання особових справ, трудових книжок суддів і працівників апарату, ведення комп'ютерного обліку електронних особових справ та електронних карток державних службовців;
1.3.4. Надання методичної допомоги суддям та працівникам апарату з питань заповнення, оформлення кадрових документів, здійснення організаційних заходів щодо своєчасного подання державними службовцями відомостей про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за минулий рік;
1.3.5. Підготовка кадрових документів, видача довідок, інша поточна робота;
1.3.6. Обчислення стажу роботи суддів та працівників апарату;
1.3.7. Узагальнення та формування графіків відпусток суддів та працівників апарату, підготовка проектів розпорядчих документів про падання відпусток працівникам та суддям, ведення їх обліку;
1.3.8. Оформлення і видача довідок з місця роботи суддям та працівникам апарату на їх вимогу;
1.3.9. Опрацювання листків тимчасової непрацездатності суддів та працівників апарату;
1.3.10. Підготовка у межах компетенції документів щодо призначення пенсій суддям та працівникам апарату;
1.3.11. Видача у встановленому порядку звільненій особі копії документа про звільнення, належно оформленої трудової книжки;
1.3.12. Розгляд звернень громадян, підприємств, установ та організацій, посадових осіб, запитів та звернень народних депутатів України з питань, одо належать до сфери кадрового забезпечення, тощо.
1.4. Нормативна робота у сфері кадрової роботи:
1.4.1. Здійснення контролю за дотриманням вимог трудового законодавства України, Закону України «Про державну службу», Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та інших нормативно-правових актів з питань кадрової роботи та державної служби в апараті;
1.4.2. Аналіз та узагальнення практики застосування законодавства з кадрових питань, що стосуються діяльності судів та статусу суддів;
1.4.3. Розробка проектів нормативних актів з питань, що належать до сфери кадрового забезпечення, тощо.
1.5. Взаємодія з іншими структурними підрозділами апарату здійснюється шляхом:
1.5.1. Контроль за дотриманням Правил внутрішнього трудового розпорядку та Правил внутрішнього службового розпорядку;
1.5.2. Надання відомостей про фактично відпрацьований робочий час суддями Шаргородського районного суду для врахування при здійсненні автоматизованого розподілу скарг і справ;
1.5.3. Надання необхідної інформації про суддів та працівників апарату для укладання телефонного довідника та вирішення питання прикріплення на медичне обслуговування;
1.5.4. Надання методичної допомоги та контроль за розробленням посадових інструкцій працівників апарату;
1.6. Оптимізація роботи із кадрового забезпечення в апараті здійснюється відповідно до статей 31, 52-60 Закону України «Про державну службу», Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та інших законодавчих актів України у напрямах:
1.6.1. Вжиття заходів з метою забезпечення створення та підтримання сприятливого психологічного клімату у колективі, формування корпоративної культури, недопущення чи у разі виникнення вирішення конфліктних ситуацій;
1.6.2. Аналізу рівня фахової підготовки працівників апарату;
1.6.3. Вивчення поточної та перспективної потреби в персоналі та внесення відповідних пропозицій голові суду та керівникові апарату;
1.6.4. Розробки пропозицій щодо оптимізації структури апарату та внесення відповідних пропозицій керівникові апарату суду, голові суду, зборам суддів;
1.6.5. Здійснення аналітично-консультативпого забезпечення діяльності керівника апарату суду з питань управління персоналом та внесення відповідних пропозицій голові суду щодо удосконалення роботи з персоналом;
1.6.6.Планування кар'єри державних службовців з урахуванням їх індивідуальних здібностей, професійної підготовки та результатів роботи, внесення відповідних пропозицій голові суду, керівникові апарату;
1.6.7 Участі у розробці та вжиття заходів із стимулювання та мотивації до поліпшення результатів праці працівників апарату, внесення аргументованих пропозицій щодо заохочення та у разі необхідності притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників апарату, підготовка проектів відповідних документів із зазначених питань;
1.6.8 Внесення пропозицій про присвоєння чергових рангів та дострокове присвоєння рангів працівникам апарату, оформлення відповідних документів, записів у трудових книжках працівників апарату.
Таким чином, стратегія адміністрування апарату Шаргородського районного суду у Вінницькій області у сфері кадрового забезпечення на 2013-2015 рр. передбачає систематизацію основних напрямів кадрового забезпечення апарату за шістьма основними групами: добір персоналу для роботи в апараті; реалізація заходів із підвищення рівня професійної компетентності працівників апарату: поточна робота у сфері кадрового забезпечення.
Керівник апарату Шаргородського районного суду
С.В.Бородавка